Ved du, hvad en pensionsmægler laver, eller hvad forskellen er på en mægler og en assurandør? Og er du helt skarp på, hvad en pensionsdækning dækker over? Få svar nedenfor, hvor vi har samlet en række af de mest stillede spørgsmål, som vi får i Ensure Pensionsmæglere.

Hvad laver en pensionsmægler?

En pensionsmægler rådgiver i alle aspekter omkring kundens pensionsordning og varetager alle processer omkring implementering og løbende service. Vi foretager analyse af behov, parameter selektion, udbud, tilbud, anbefalinger, implementering, kommunikation, individuel og uvildig rådgivning til deltagerne, løbende support, genrådgivning og daglig drift.

Hvad er forskellen på en forsikringsmægler og en assurandør?

En mægler er kundens garant for uvildig rådgivning. En forsikringsmægler rådgiver og navigerer i hele markedet og kan dermed tilpasse forsikringsløsninger 100 % til kundens behov – på tværs af alle pensionsselskaber.

En assurandør er ansat hos ét pensionsselskab til kun at sælge deres specifikke løsninger.

Hvad dækker en pensionsordning over?

For at tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere er en attraktiv pensionsordning en fundamental hjørnesten i en virksomheds samlede lønpakke. Foruden selve pensionsopsparingen, indeholder en ordning typisk en række forsikringer, hvis uheldet er ude. Læs mere her om forsikringer.

Hvad gør vores analyseplatform unik ift. selv at give sig i kast med pension?

En pensionsordning er for de fleste en kompliceret størrelse, og der er en lang række parametre, som bør inddrages i en beslutningsproces. Flere af disse beslutningsparametre er målbare i et matematisk perspektiv, og Ensure sikrer altid et præcist, nærværende og transparent billede for vores kunder. Både omkring valg af leverandører, men i særdeleshed også omkring den individuelle rådgivning til deltagerne i pensionsordningen.

Hvad skal du tage højde for, når du skal vælge den ’bedste’ pensionsløsning?

Den ’bedste’ pensionsordning er en individuel betragtning, og det er ikke nødvendigvis de samme parametre, der bliver udslagsgivende for valg af leverandører. Ensure kan give jer overblik over de forskellige parametre og hjælpe jer til det bedste match af leverandører. Både omkring at skabe mest mulig værdi for pensionsbidragene, men også perifere ydelser omkring sundhed og forebyggelse.

Hvilke udfordringer kan der opstå i beslutningsprocessen?

Ved du, hvilke udfordringer der kan opstå, hvis du som beslutningstager eller virksomhed skal beslutte, hvilken pensionsløsning der bedst til medarbejdernes behov? At vælge/skifte leverandør er et relativt stor skridt for de fleste kunder og et stort ansvar at tage omkring medarbejdernes pensionsmidler og forsikringsdækninger. Derfor er det vigtigt, at alle aspekter er velovervejede og grundigt analyseret. Kompromiser kan være taget i processen, og det er vigtigt, at kunne kommunikere klart omkring en opdateret løsning. Ensure er jeres garant for en velovervejet beslutning, hvor alle parametre er belyst og sammenlignet, så I kan stå på mål overfor jeres medarbejdere.

Har du flere spørgsmål?

Vi sidder altid klar ved telefonen, hvis du har flere spørgsmål eller ønsker uddybning om emnerne. Vores team af kompetente rådgivere kan guide dig yderligere om alle pensionsrelaterede emner. Vi ser frem til at hjælpe dig.

Kontakt os

Kontaktoplysninger

Ensure Pension
Tlf. +45 5195 5000

Ensure Forsikring
Sjælland: Tlf. +45 9290 9090
Jylland: Tlf. +45 7022 4464
Fyn: Tlf. +45 7022 4464